.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشیه های انتخاب دهمین فرماندار سوادکوه

فرماندار شهرستان سوادكوه با اجماع گروه‌ سياسي منتسب به اصولگرايان معارفه شد.

در معارفه فرماندار شهرستان سوادكوه كه با حضور استاندار، مديركل دفتر سياسي استانداري، مسئول روابط عمومي و امور بين الملل استانداري، امام جمعه پل سفيد و برخي از روحانيون و خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران و مسئولان ادارات و نهادهاي شهرستان سوادكوه برگزار شد عزيز باقري به عنوان فرماندار شهرستان سوادكوه معرفي شد و حكم وي با امضاي وزير كشور و توسط استاندار مازندران ارائه شد.

* فرمانداران سوادكوه از ابتدا تاكنون

شهرستان سوادكوه از زمان مستقل شدن از قائمشهر در سال 1359 تاكنون 10فرماندار و دو سرپرست را ديده است كه به‌طور ميانگين هر سه سال يك فرماندار تغيير كرده است.
نخستين فرماندار شهرستان سوادكوه عزت‌الله اكبري بود كه از سال 59 تا سال 62 به انجام وظيفه پرداخته است و نمايندگي مجلس مهم‌ترين فعاليت پس از انتخابات وي در مجلس پنجم (و نيز در مجلس كنوني) بوده است.
احمد وهاج دومين فرماندار شهرستان سوادكوه از سال 1362 تا 1366 بود كه پس از فرمانداري در موسسه كيهان به كار گرفته شد.
محمد توحيدي فر سومين فرماندار شهرستان سوادكوه از سال 1366 تا 1370 را بر عهده داشته است كه پس از ان سردفتر اسناد رسمي در شهرستان رفسنجان را بر عهده داشت.
محمد علي مرتجايي چهارمين فرماندار شهرستان سوادكوه بودكه از سال 1370 تا سال 1372 به فرمانداري شهرستان سوادكوه رسيد و پس از آن در دبيرستان‌هاي شهرستان تنكابن به فعاليت پرداخت.
محمدرضا مرادي در سال 1372 سرپرست فرمانداري شهرستان سوادكوه بود كه پس از ان مديركل ارزشيابي استانداري مازندران شد.
محمد حسن آل رضا اميري پنجمين فرماندار سوادكوه بود كه از سال 1373 تا 1377 فرماندار سوادكوه بود كه پس از آن بازنشسته آموزش و پرورش شد.
علي فلاح از سال 1377 تا 1384 به عنوان ششمين فرماندار شهرستان سوادكوه انتخاب شد كه در سال‌هاي اصلاحات مقام ارشد شهرستان سوادكوه بود كه پس از آن فرماندار محمود آباد شد.
سيد جواد ابوالحسني از سال 1384 تا 1385 هفتمين فرماندار سوادكوه بود كه پس از آن مشاور استاندار شد.
عليرضا جمشيدي به عنوان هشتمين فرماندار شهرستان سوادكوه از سال 1385 تا 1387 بود كه مديركل اجتماعي استانداري و آخرين عنوان ايشان نيز معاون سياسي امنيتي استانداري گلستان را بر عهده دارد.
علي محمد صمديان به عنوان نهمين فرماندار شهرستان سوادكوه از سال 1387 تا مرداد1389 بود كه مشاور استاندار در حوزه حقوقي شد و عزيز باقري به عنوان سرپرست فرمانداري مشغول به فعاليت شد.
و سرانجام عزيز باقري پس از 109 روز سرپرستي در اوايل آذرماه سال جاري به عنوان دهمين فرماندار سوادكوه انتخاب شد.

* عدم حضور فرماندار سابق
رسم بر اين است در هر معارفه‌اي، توديعي هم انجام گيرد و از زحمات مسئول سابق تقدير شود ولي در مراسم معارفه فرماندار شهرستان سوادكوه علي محمد صمديان كه استاندار مازندران تنها دليل تغيير ايشان را غيرساكن بودن بيان كرده بود، به‌دليل حضور در سفر معنوي حضور نداشت.
خضوع و فروتني و تلاش و پيگير بودن علي محمد صمديان بيش از ساير خصوصيات به چشم مي‌آيد و مي‌توان عبارت «كارنامه موفق» را در مورد عملكرد وي به كار برد.
ديدگاه عمومي درباره ايشان ديدگاهي مثبت و همراه با احترام و قدرداني است و عدم حضور ايشان در مراسم معارفه فرماندار مورد انتقاد است.
حضور فرماندار سابق و مشاور فعلي استاندار در امور حقوقي و مجلس در سفر كربلا دليل غيبتش ذكر شده است ولي سفر معنوي ايشان يك روز بعد از معارفه به اتمام رسيد و رسم قدرداني اين بود كه مراسم معارفه با حضور مسئول سابق براي دفاع از عملكردش انجام گيرد(همان‌گونه كه در مراسم انتخاب سرپرست فرمانداري كه با حضور مديركل سياسي امنيتي استانداري برگزار شد و قول بيان خدمات و عملكرد را به زمان معارفه فرماندار دهم موكول شده بود.)
غير ساكن بودن و ناممكن بودن سكونت ايشان به دليل مشكل درماني فرزند صمديان توسط استاندار مازندران در معارفه فرماندار دهم به عنوان مهمترين دليل تغيير ايشان ذكر شد ولي حداقل بيش از 60 درصد مديران و پرسنل ادارات و نهادهاي شهرستان سوادكوه پروازي هستند و اين امر به روند توسعه شهرستان سوادكوه لطمه زده است و اگر مسئولان استاني به اين نقيصه حساسند، راه حلي براي اين مشكل بيابند كه با حادث شدن يك اتفاق و مسدود شدن محور ارتباطي سوادكوه(از قائم شهر به سوادكوه) شاهد نيمه تعطيل شدن ادارات و نهادهاي شهرستان خواهيم شد.
اگر عدم حضور فرماندار سابق را به‌دليل بيان عملكرد موفق كه دليل تغيير وي با وجود غير ساكن بودن را زير سؤال مي‌برد در جلسه توديع، ارتباط با برخي از چهره‌هاي سياسي حامي دولت ولي از جريان اصولگرايي خاص ديگر، ... دليل غيبت ايشان باشد شجاعت مديريتي استاني با خدشه روبرو مي‌شود و اگر تنها دليل غيبت فرماندار نهم شهرستان سوادكوه حضور در سفر معنوي ذكر شد برنامه‌ريزي آينده نگرانه استانداري زير سوال مي‌رود و ابن وقت بودن را به ذهن‌ها متبادر مي‌كند كه براي برگزاري مهم‌ترين اتفاق سياسي شهرستان همه جانبه برنامه ريزي نشده است.

* معارفه فرماندار و غيبت نمايندگان
 غيبت نمايندگان حوزه انتخابيه در انتخاب مقام ارشد شهرستان از ديدگاه كارشناسان سياسي داراي علامت‌هاي مشخص سياسي است و آن روي خوش نشان ندادن به انتخاب انجام گرفته است.
عزت الله اكبري يك روز بعد از عيد قربان و روز بين تعطيلي قاعدتا در استان حضور داشته است و حتي بر فرض اينكه برنامه‌هايي ديگري را نيز مد نظر اين دو نماينده كه ظاهرا در عدم موافقت با فرماندار سوادكوه برخلاف بسياري از ديدگاه‌هاي يكديگر، اشتراك نظر دارند، بوده است انتخاب مقام ارشد شهرستان داراي اولويت بالايي است و شايد استانداري به عنوان هماهنگ كننده اصلي فراموش كرده باشد كه آنان را دعوت كرده باشند كه احتمال مي‌رود اينگونه نبوده است.

* تقدير از اصولگرايان سوادكوه در مراسم معارفه
در مراسم معارفه فرماندار سوادكوه، استاندار مازندران به‌طور تلويحي و فرماندار سوادكوه به‌طور صريح از حمايت‌ها و پيگيري‌هايي اصولگرايان شهرستان سوادكوه با ذكر نام از محمد نبوي مسئول مجموعه اصولگرايان حامي ولايت شهرستان سوادكوه ياد كرده‌اند.
هر چند به تبع جريان اصولگرايي كشور و استان در شهرستان سوادكوه نيز شاهد ديدگاه‌هاي خاص انتقادي اصولگرايان نسبت به يكديگر هستيم اما مجمع اصولگرايان حامي ولايت شهرستان سوادكوه با برنامه ريزي براي توسعه شهرستان و حاكميت گفتمان مبتني بر حفظ ارزش‌ها و اصول و برگزاري همايش‌هاي مختلف و ديدار با تاثيرگذاران شهرستاني و استاني و تاكيد بر جذب حداكثري مورد احترام و استناد مسئولان استاني است.
اين جريان تلاش قابل توجهي براي انتخاب فرماندار دهم به انجام رسانده است، هرچند باقري از بدنه اين جريان نبوده است ولي اصولگرايان حامي ولايت شهرستان با توجه به راهبرد استفاده از همه ظرفيت‌هاي توسعه شهرستان در اين مسير با همه توان از ايشان حمايت كرده است.

* فراز و نشيب‌هاي انتخاب فرماندار سوادكوه
عزيز باقري كه سابقه معاونت آموزش و پرورش، شهرداري پل سفيد، معاونت و سرپرستي فرمانداري شهرستان سوادكوه را در كارنامه خود دارد براي حضور در اطلاق فرمانداري شهرستان سوادكوه شاهد فراز و نشيب‌هايي بوده است.
عموما مدت سرپرستي تا حداكثر 90 روز است ولي ايشان 109 روز سرپرست بوده اند و از طرف ديگر معاون سياسي امنيتي استانداري مازندران نيز در مراسم معارفه سرپرست قول تا دو ماه را بيان كرده بودند.
اين تاخير بدون ترديد به نفع شهرستان نبوده است چراكه مديريت نزديك به 10 درصد مساحت استان مازندران با وضعيت جغرافيايي خاص نياز به فرماندار و معاون و تثبيت موقيت مقام ارشد دارد و محدوديت‌هاي قانوني سرپرست هم بحث ديگري است.

* انتخاب معاون فرماندار
معاون فرماندار علاوه بر اين كه در غياب فرماندار مسئوليت‌هاي ايشان را داراست و بر عملكرد واحدهاي فرمانداري نيز براي حسن اجراي امور به صورت مستمر نظارت خواهد داشت در زمينه‌هاي مختلف ديگر نيز اقدام و پيگيري مي‌كند.
معاون فرماندار به پيشنهاد فرماندار شهرستان و با حكم استاندار منصوب مي‌شود.
انتخاب معاون براي يك شهرستان ارتباط معنا داري با كاهش حجم كاري فرماندار و تسريع قابل توجه در كارها مي‌شود و در زمان سرپرستي فرمانداري نيز انتخاب معاون اشكال قانوني دارد كه يكي از دلايل انتقاد به تاخير در معرفي فرماندار شهرستان سوادكوه است.
به‌دليل ارتباط نزديك معاونت با فرماندار و تقسيم كار در حوزه شهرستان و با توجه به اختيارات و وظايف معاونت، لزوم انتخاب فردي با تجربه كاري در فرمانداري و شناخت استعدادها و مشكلات شهرستان و استفاده لازم از اقتدار مديريتي و از طرف ديگر همراهي و همگامي و ارتباط همراه با تفاهم نسبت به فرماندار از راهكارهاي موفقيت مديريت ارشد شهرستان مي‌تواند باشد.
فرماندار شهرستان با در نظر گرفتن جميع جهات در پيشنهاد معاونت با فراغ بال و البته در محدوده زماني كوتاه آزادانه تصميم بگيرد، چراكه نزديك‌ترين همكار خود رابراي دست يابي به اهدافش انتخاب خواهد كرد.

* سوادكوه پس از انتخاب فرماندار دهم
كسب مسئوليت در نظام ما به معني موفقيت يا شكست در دستيابي به يك شغل سياسي نيست، بلكه مسئوليت همراه با تعهد و تكليف است و از طرف ديگر در نظام سياسي مبتني بر ولايت فقيه هيچ عملي مورد تاييد قرار نمي‌گيرد مگر آنكه مورد وثوق معظم له باشد و اگر بخواهيم انتخاب فرماندار را در اين قالب بررسي كنيم بر همه ما لازم است بر اين انتخاب كه با حكم وزير دولت مورد حمايت رهبري امضا شده است، احترام گذاشته و با همكاري و همراهي ايشان به توسعه شهرستان بيانديشيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 6 آذر 1389
با ثبات ترین دوره طبق گزارش شما مربوط به دوران اصلاحات است که در مسیر انقلاب اسلام ی57 بوده است . اصلاحات متعلق به یک فرد و گروه نیست بلکه ریشه در عمق جان و دین مردم دارد . خوب است یک مروری بر عملکرد مدیران و عزل و نصب ها دروران اصلاحات با دوران ضد اصلاح انجام دهید.
سس 6 آذر 1389
بندهاین گزارش را که رنگ و بوی تخریب افراد را دارد اصلا نمی پسندم چون غالبا گزارشهای این فرد جنبه تخریبی چهره های سیاسی را دارد
نا شناس 6 آذر 1389
به غير از زمان سازندگي كه كلي شهرك صنعتي و سد و غيره در سوادكوه افتتاح شد سوادكوه ديگر دوران طلايي خود را از دست داد. ديگر جوانان سوادكوه در همه جا غريبند.
سوادکوهی 22 آذر 1389
با سلام
با تبریک به آقای باقری. من از دوستان نزدیک اقای فرماندار هستم و در حال حاضر در سوادکوه نیستم. به دلیل دوستی با جناب فرماندار سخنی درباره ایشان نمی گوییم ولی شاید انتصاب ایشان یکی از بهترینها باشد. سوادکوه به مردان دلسوز و کاری تیازمند است. کسی که از دعواهای بی محتوای سیاسی و گروهی بپرهیزد و آینده را برای این سرزمین مظلوم از نو بسازد. سوادکوه نیاز به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال دارد. بیاد داشته باشید که اکثر کارگاه ها و منابع سنتی و تاریخی ایجاد اشتغال با بی تدبیری و ... از دست رفت و هیچ جایگزینی ... دوست عزیز آقای باقری بیاد داشته باشید که کار بسیار سختی در پیش دارید! متملقان را از خود برانید و از همه نیروها و از همه سلیقه ها استفاده کنید. این کشور متعلق به یک فرد یا جناح نیست! سوادکوه نیاز به همه فکرها با سلیقه های گوناگون دارد. عزیز آقا من ایمان دارم شما می توانید و به شما افتخار می کنم.
شاد باشید
امير دروديان-قوطي سازي ورسك سوادكوه 20 آبان 1390
متاسفانه فرمتنداران بدليل........قادر به برقراري مساوات در منطقه نيستند وبه نظر من كه يك فعال اقتصادي در سوادكوه مي باشم نه تنها ايشان كه من نميشناسمشان بلكه مقام عالي استان نيز به همه چيز فكر ميكنند الا ساماندهي وظائف محوله و آنقدر درگير مسائل حاشيه اي وشخصي هستند كه در نهايت ايرادات و كمبودهاي ناشي از سوء مديريت مديران منطقه در مديران پايين دستي ودر آخر مردم بروز مي كند.نمونه هاي فراوان در كل كشور بخصوص در مازندران وبالاخص در سوادكوه از اين قبيل جبهه گيريها وباندبازيها وجود دارد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.